Filmteractive Festival 22 – 23 września 2011
Podsumowanie konkursu –
Poszukiwaliśmy ludzi kreatywnych, twórczych i pełnych pasji z głową pełną świeżych pomysłów. Osób, którym nie obce są sztuka filmowa,
jaki i nowe technologie.
Interesowały nas kreatywne, nowe koncepcje, które nigdy wcześniej nie zostały zrealizowane. Niezależnie czy mają charakter komercyjny, czy nie.
- interaktywne wideo, gdzie użytkownik nadaje bieg wydarzeniom
- seriale internetowe – dostosowane do specyfiki Internetu
- formaty telewizyjne wykorzystujące interakcje z widzami poprzez kanał mobilny lub internetowy
- formaty cross mediowe, dziejące się równolegle w kilku mediach
- wideo instalacje
Uczestnicy konkursu musieli przygotować pełen opis swojego pomysłu oraz demo (preferowane w postaci wideo, prezentacji lub storyboardów).
Do finału zakwalifikowali się* :
Jan Grobliński - Stacjonarny Rower Miejski
Paweł Grzyb - Fading Community
Michał Kucharczyk - Coradzicie.pl (współtworca: Marcin Kowalczyk)
Mateusz Kustra - Streaming Online
Marcin Pucyk - Kick the Bad ad out (współtworca: Jakub Śledź)
Finaliści konkursu zaprezentują swoje prace podczas pierwszego dnia Filmteractive Festival.
*kolejność alfabetyczna
Nagroda publiczności - Pawel Grzyb za projekt Fading Community
I miejsce - Paweł Grzyb za projekt Fading Community
II miejsce - Jan Grobliński za projekt Stacjonarny Rower Miejski
III miejsce - Michał Kucharczyk i Marcin Kowalczyk za projekt Coradzicie.pl
Do konkursu zgłosiło się 25 prac, z których zostanie wyłoniona shortlista prac konkursowych.
5 najciekawszych koncepcji będzie walczyło o zdobycie jednej z nagród:
Nagrody:
1. Nagroda – 10.000 zł oraz grant na studia podyplomowe na wydziale Organizacji Produkcji Mediów Cyfrowych w Łódzkiej Szkole Filmowej
2. Nagroda – 5.000 zlotych
3. Nagroda - 2.500 zlotych
Nagrodę publiczności ufundowała firma ZASADA BIKES – www.zasada-rowery.pl
a jest nią rower ARTIST YELLOW i otrzyma ją ten Twórca, który zdobędzie najwięcej głosów publiczności.
Organizatorzy dołożą wszelkich starań, aby zwycięska praca została zrealizowana.
Sposób oceniania prac będzie przebiegał dwuetapowo:
Etap 1. – preselekcja zgłoszonych do 31.sierpnia 2011 prac przez jury
Etap 2. – prezentacja short listy – 5 autorów wyselekcjonowanych przez jury projektów przedstawi swój pomysł przed jury i publicznością. Po prezentacjach, jury podejmie decyzje o przyznaniu pierwszej drugiej i trzeciej nagrody.
Ponadto, jednym z założeń konkursu, a także regulaminu jest zgoda na 3 – miesięczne „zamrożenie projektu”. W tym okresie sponsorzy mają prawo pierwokupu konceptu oraz danie szansy na komercyjne wdrożenie interesującej idei, nawet jeśli nie otrzyma ona żadnej nagrody.
Konkurs ma charakter otwarty.
Absolwent wydziału Sztuk Pięknych UMK. Autor nagradzanych w Polsce i za granicą projektów filmowych. Twórca pierwszych polskich, interaktywnych video clipów (m.in. Smolik Attitude) oraz pierwszego interaktywnego filmu Sufferrosa, który obecnie pokazywany jest na festiwalach filmowych na całym świecie. Laureat prestiżowych nagród m.in. Cannes Lions, tegoroczny nominowany do The Webby Awards.
Reżyser, scenarzysta, designer. Absolwent wydziału Sztuk Pięknych UMK. Autor nagradzanych w Polsce i za granicą projektów filmowych. Twórca pierwszych polskich, interaktywnych video clipów (m.in. Smolik Attitude) oraz pierwszego interaktywnego filmu Sufferrosa, który obecnie pokazywany jest na festiwalach filmowych na całym świecie. Laureat prestiżowych nagród m.in. Cannes Lions, tegoroczny nominowany do The Webby Awards.
www.dawidmarcinkowski.com
Swoją przygodę z mediami rozpoczął w latach 90-tych w branży filmowej i telewizyjnej, by następnie rozszerzyć swoje zainteresowania o internet i rynek muzyczny. Od ponad 10 lat kieruje agencją interaktywną SFERA, która realizuje zlecenia m.in. dla międzynarodowych koncernów medialnych i kanałów telewizyjnych. Pomysłodawca i współtwórca internetowej platformy muzycznej MegaTotal.pl. Absolwent Politechniki Wrocławskiej, Northern Film School (Wielka Brytania) oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, gdzie jest szefem nowego kierunku studiów Organizacja Produkcji Mediów Cyfrowych oraz prowadzi cykliczne wykłady na temat zastosowania technologii informatycznych w produkcji medialnej. Autor książki "Intermedium - cyfrowa przyszłość filmu i telewizji" oraz artykułów w prasie branżowej. Od kilku lat pracuje także nad doktoratem na temat komunikacji marketingowej w cyfrowych masmediach.
Creative + Strategy Director - w swojej pracy łączy kreatywną energię z racjonalnym podejściem strategicznym, tworząc rozwiązania wykorzystujące potencjał interaktywnych mediów. Od 9 lat zdobywa doświadczenie pracując dla wymagających klientów t.j.: PepsiCo. (Pepsi, 7up, Mirinda, Gatorade), Orange, Storck, Mercedes-Benz, Commercial Union, Hasbro, Procter & Gamble, Philip Morris, Sharp, Citroen, Ikea, Indesit, Kompania Piwowarska. Swoją praktyką dzieli się również jako juror w międzynarodowych, jak i w polskich konkursach reklamy. Studiował obydwie półkule mózgu, lewą na kierunku Zarządzanie i Marketing, prawą zaś w Katedrze Grafiki. Na co dzień łączy elementy logiczne i emocjonalne tworząc rozwiązania angażujące konsumentów w świat marki.
Adam Bakowski od 2006 roku pracuje dla Grupy Onet.pl . Obecnie, odpowiedzialny jest za dział wideo i rozrywki oraz za wdrażanie VOD dla platformy Onet. Onet Vod to najważniejszy serwis video w Polsce, który współpracuje z TVN Group, czy Warnern Brothers. Adam Bakowski ukończył Główną Szkołę Handlową, specjalizuje się w działalności marketingowej, nowych mediach oraz serwisach video
Marketingiem i sprzedażą w internecie zajmuje się od ponad 12 lat. Rozpoczynał karierę pracując w sieci reklamowej 24/7 RealMedia w Nowym Yorku po czym zdobyte doświadczenie wykorzystywał realizując projekty i kampanie internetowe dla Klientów w firmie AMG.net. Ponad cztery lata pracował w Telekomunikacji Polskiej gdzie odpowiadał za przygotowanie i realizację strategii obsługi Klientów i sprzedaży przez internet. Przed przejściem do Google pełnił rolę CMO w mBanku. W Google Poland odpowiada za rozwój reklamy display w serwisie YouTube oraz sieci reklamowej Google Display Network.